Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri bâtınin nazik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu alfabemızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha heveslialım ve beraber inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çalışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı işçiliklemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da epey önemlidir. Ayrıca SEM çalışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak bâtınin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı biraz daha heveslialım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO bâtınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme örgülmaz.

Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.

Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir gayrı önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu mevki değişikdır. SEO çalışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik rahatışı sağlar.

Bu iki mefhum, bâtınerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişangâh daha ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.

Ancak bu oranlamak değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yerinde evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.