Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı maşer ortamında kıymeti olan , kabiliyet, idare ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Terbiye; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değişlemme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı örgülabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına usturuplu ) değişlemme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis nazaran;

· Terbiye bir prosestir.

· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değişlemtirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değişlemme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç temel öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Terbiye fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı kamu kültürler bâtınin benzeridır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değişlemebilir, ama sürecin doğkakımı değişlemmez.

Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birfena filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen standart tanılamamı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değişlemikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişlemikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Terbiye, ölümlü bâtınin dirim boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere usturuplu olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Terbiye sürecinin işlemletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri kadar mekânlarda maruz yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Yani yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise kendi kendine vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir sistem olarak ele kızılındığında ise yetişek sisteminin üç temel ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Mebde; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Süreç; okul ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, yetki, sınav hatimeları kadar mergup davranış değişlemiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.